.

free html visitor counters




Wednesday, January 19, 2011

. My old Friend's .

OLD? memang OLD pon,bukan tua tapi lama,kawan lama.nak dijadikan cerita la kan aku ade like page sekolah rendah aku kat lepar 8 sana tuh kt fb,lepas tuh jumpa la dengan member member sekolah rendah dulu-dulu2.aku dah lama gile x balik lepar sane kot..tengok2 ramai yang dah kawen&yang akan kahwin,lepas habis darjah 6 sana terus jarang balik,sorang pon tak kontek.kalau balik pun dok kt rumah je,jengok-jengok kebun/kolam, kebun aku kat rumah sane luas taw..haa,tak percaye datang sane tengok la sendiri,mesti korang jeles.korang nak buah apa? semua ade ok.petik je if nak makan kalau tiba musim buah..dulu kat kolam ada banyak ikan tapi sekarang xtw la ape je yg ade.aku tgk dh mcm tasik chini dah kolam tuh..:)) ni sume bapak aku la yg rajin menanam mase aku kecik lagi.sekarang pokok sume dah besar2.sama baya dgn aku mungkin~

Dulu lagi best siap ada sangkar burung,mula kecik je.tapi bila dah betambah rakyat terus bapak aku besarkan lagi sangkar,dah macam pondok dah besarnye macam2 jenis burung ade.belum lagi dengan reban ayam serama bagai.nth bape puluh ekor nth ade dulu,dgn itik angsa lagi.aku tengok dah macam zoo dah,dulu laa.sekarang mane ade dah,dah jarang2 je balik.sume bg orang.burung lepaskan jer..

Bile teringat zaman sekolah rendah nih memang time paling best laa,marveles punye zaman.bole tak nak mintak mimpi kembali kepada zaman sekolah rendah malam ni? hehe

@@@

No comments: