.

free html visitor counters




Friday, January 7, 2011

. Denggi Fever .

Sekarang ni asyik dengar pasal org demam , demam biase takpe lagi , ini kalau dah kene demam denggi?? teng teng teng!!~ Family aku tak berkecuali,pas sorang sorang masuk wad.macam acara maraton plak..dah sorg keluar,sorg masuk ambik alih tempat.masuk ni dah 3 orang family aku kena tmbh sorg lg td baru msuk jadi 4,kazen aku 4 orang(syikin,mimi,nani,sedan) sorg lagi mak long aku,tp xboleh lawan time aku kena masa tahun 2007 awl bulan disember sebab kena transfer hospital bagai..aku lah pembawa virus masa tuh,nth mne dpt nth,tbe jek aku jd wanted,amat over sekali aku kena,mule2 kena rase pening.aku igt maigrain biase la kn.tapi tibe2 tido mlm tuh rase sejuk gle2.mcm dok dlm peti ais..tbe jd sejuk ketar2 gtu,then demam lebih 3 hari,klinik dah pegi 2/3 kali kot.still demam xok2,then doktor bg surat cek darah kt sepital.then pegilah,sekali kene tahan da..dengan rase macam lumpuh tak boleh jalan..yela kaki dah kebas bagai..naik wheel chair jekk..huu,,asl bangun berdiri.mmg xlama kompem nk jatuh..dah mcm budak2 baru belajar bejalan.ngee..dah tu kena tukar hosp dari jengka ke temerloh sbb darah makin rendah xclp,naik ambulans oiee..1st time nek..cpt je smpai.ngeh3,nak makan pn xde selera..haa..time tuh mmg ramping bergaye la sekejap(sekejap jekk)..lame xmkn kot..smggu jugak la aku jd penghuni tetap hospital,mak aku la yg setia menjage aku siang malam pagi petang,dah la mase tuh bizi org nak bukak sekolah,banyak kain baju terbengkalai,mak aku kn tukang jahit,kasihan mak aku,budi mu akan ku kenang..cheewahh.hek3 :))

Then aku passing kat kazen aku dua orang,kesian alya kecik lagi mase tuh dh kene denggi..yue takpe dah besorr..hee..jgn mare yuee~ngeee~kazen aku plak pas kat bapak aku ..uiii time bapak aku kene ni mmg plg teruk gle,dh masuk hospital jengka kena bwk HTAA kuantan sebab ujian darah ape nth makin lama makin turun,last2 dah tinggal 13%,masing masing sume dah cuak,sape xcuak.dah la % darah capat je makin turun,nasib dok few day kt HTAA dh ok,then lastly mak uda plk kene,ini penutup siri pertama ,,memang bulan 12 tahun 2007 dari awl bulan smpa akhir family kami asyik ulang alik hospital.org kate dah macam 2nd home dah hospital tuh.dan pada masa itu minuman kegemaran untuk semua orang adalah 100plus(dikatakan boleh mencegah ke ape nth dr kene denggi),:) so harap2 lepasni dah takde sape2 dah masuk hospital disebabkan denggi,please take care ur health everybody :))

@@@

No comments: