.

free html visitor counters




Thursday, October 10, 2013

. Asal usul Snackylicious .

Sekarang ni nak bercerita pasal asal usul Snackylicious aku,macam ni aku start buat hujung bulan aug'13, mase tu buat kecik2 je mcm yg aku citer kt entry sebelum ni *pandai2 la bace*, then bile aku naik KL aku akan amik order dekat kawan2, ex-officemate aku kat KL.. time tu dah start jual dalam balang..pantang naik KL cepat je update kt dorg..orang kata selagi ada peluang jangan lepaskan betul tak? haha

daripada beli kulit popia 4 paket sehari, sekarang dah simpan stok 20 paket sekali beli..alhamdulillah syukur rezeki Allah bagi, sememangnya projek popia ni aku tak sangka langsung,padahal masa tak berhenti kerja lagi dah fikir nak buat side income ape laa kan..mase tu otak lemau betul, sampai la berhenti kerja pon otak masih lemau takde tindakan langsung, memang rugi sangat masa tu sebab time tu raya aidilfitri kot, memang peluang besar masa tu.. tapi nak buat macam mana otak slow. tak dapat hidayah lagi mak aku kate..hahaha

Sesungguhnya lepas puas fikir macam mana la nak bayar kutu..mase tu ade 2 bulan lagi kena habiskan, then masa tu dah usha2 kat page org popia nestum sekarang ni memang tengah meletup..mase tu mcm dh fikir2 dah kalau buat biz popia pon ok jugak..tapi masa tu takde tindakan lagi...fikir saje tindakannya 'zero', sampaila satu masa tu aku lepak2 dengan mak su aku.. mak su aku tanya "kak long tak nak meniaga ker?", aku dengan konfiden nye menjawab nak meniaga la ni nk jual popia..pastu terus pergi kedai cari kulit popia & so on.. aku rasa tindakan aku kali ni memang pantas fast furious sebabnye tak plan apa2 pon..just bile menjawab mcm tu terus pergi cari duit g beli.. nampak tak effort kat situ, seriously aku tak pernah bertindak macam tu..cepat dan pantas.. kalau tak jawapan aku mesti "nantilah.." "rilek la dulu..". tak tahulah apejadahnye masa tu..macam ada anjakan paradigma pulak rasanye..hahaha

elok plak lepas pada 2 minggu start jual kecil-kecil'n, kazen aku nor ajak pegi ceramah Dr Azizan Osman dekat Gambang 14/9/13 tak silap aku event masa tu free aje dengan..lepas dengar talk dia lagi la bertambah semangat aku..sebelum tu dah start jual dalam balang tapi yg kecik je beli kt kedai RM2 dapat 3 balang, masa tu Snackylicious dah lahir.. siap tempah sticker kat kak sha tu lagi la takleh blah punye effort kan, nampak macam main-main tapi ini adalah kebenaran..then balik je dari dengar talk Dr azizan tu terus ajak kazen aku pegi bandar kuantan cari balang besar..jumpa dekat comwboy 40balang RM38 beli terus la kan tak kire dah murah ke mahal mase tu. niat nak menjual jer cari rezeki.

After that bermulalah revolusi..ceh revolusi kate ko ! haha, dari perisa nestum dan manis sekarang dah ada versi pedas.. caranya senang saja google je resipi..haha,

sebelum kita nak buat apa-apa sentiasalah bersyukur ingat tuhan nescaya kejayaan pasti akan menyusul..jangan masa dah dapat baru nak bersyukur..dr azizan yang cakap, ternyata benar..so korang sentiasalah bersyukur dengan apa yang korang ada..tak kira la korang sedang gagal sekarang ni ataupun sedang berjaya sentiasalah bersyukur okay?

dah habis lain kali smbung pulak..hekhek :P

opps lupe plak nak update blog snackylicious
http://snackylicious13.blogspot.com/
facebook.com/snackylicious
instagram : snackylicious13

@@@

No comments: