.

free html visitor counters




Saturday, February 26, 2011

. Shah Alam .

Aku ni name je dah lame dok KL,tapi 1 tempat ni sampai sekarang tak lepas.baru arini je lepas pergi.tu pun sebab nak pergi interview sana..konon nak mintak manager mc'd..kat sana ada buat walk in interview,so aku g la kan mencuba nasib dengan member aku 3 orang (kak zie & G)..

Dalam pukul 11 pg lebih ktorg gerak dari rumahh..nek LRT smpai KL sentral then exchange nek KTM plk sampai Shah Alam,adehh aku kalau dengan KTM ni memang lemah sunggohh nak tunggu dah berjanggott..then dah sampai sana masing2 memang tak tahu arah tuju la kn..tapi disebabkan aku dh search map kat pak google semalam kira macam tahu la dekat-dekat situ jek.tapi bila tanya pakcik teksi.dia pun tak tahu mc'd mana sebab kat situ banyak mc'd..then aku cakap mc'd yg ada drive-thru baru la dia tahu.itu pun men agk2 aje kat seksyen 3..mase otw ke sana pak cik tu tanya "nak buat apa g sana?"..ktorang jawab laa "nak g interview pakcik",,nasib bek pakcik tu baik tambang rm7 lebih dia bagi rm5 jek*agaknye kesian tengok kami dari jauh datang interview kot*ngehehe..dah la siap bagitahu nanti nak balik nanti naik bas rapid jee U80 ke KL,tak payah naik teksi mahal katenye..siap tunjuk lagi tuh mana tempat nak tunggu bas.takde la kami terkial-kial nak cari..pakcik tuh siap cakap gud luck lagi taw..memang murni sungguh hati beliau.huhu

Dah masuk mc'd,isi borang n tunggu turn utk di interview..memang tak sempat nak panas bontot,kejap je dah kena panggil..aku pun orang tuh tnya itu ini.aku main goreng jekk asalkan berrcakap,,walaupun aku rase orang tuh tanya lain aku g jawab lain..takde la lain sangat.lari sikit je kott..haha..macam biasa la kan kalau nak kerja orang tanya boleh kerja shift/travel bagai ke tak..aku dengan konfident la angguk aje..sampai orang tuh terkedu tak percaya.haha..tapi sungguh memang tak kesah kot..itu pun kalau dapat mc'd depan rumah aku nih..aku on je kott..hoho..dah pot pet pot pet bagai..ok dah siap..lunch dulu b4 balik..bile dah kat mc'd tu, ape lagi lunch mc'd la kn..

OK makan dah kenyang.alhamdulillah,,pastu jalan kaki pergi kat bas..dekat je dah sampai..tunggu dalam 5-10 min gitu bas gerakk...wahh bestt nih..baru je nak best2.skli bas berhenti kat mana nth..si G ni cakap die punya sijil original tertinggal kat mc'd tu pasal die pergi kepit dengan borang reg tadii..aduhaii kena pusing balik *nasib la ko igt time mc'd tu dekat lagi kalau tak memang sepanjang hayat la kau kerja mc'd.haha*..mujur dorang tak balik lagi..dapat la amik sijil2 original beliau..fuhh nasib baikk,baru la boleh gerak balik dengan amann dan tenang..sekarang dah sampai kat rumah dah pun..aku ni padahal tadi mengantok..sekali sampai rumah mulanye nak tidoo je teruss..tapi serabut mandi dulu r..sudahnye tak mengantok dah..bila tak mengantok tiba-tiba tangan gatal nak update blog..hoho..

disebabkan kelmarin aku baru baca satu blog nihh,pasal rumah banglow kat shah alam yg disewa rm50 jek sebulan..ini link blog tuh..
http://blogserius.blogspot.com/2011/02/serius-shit-cerita-rumah-sewa-berhantu.html klo korang nak bace silakan la ye..memndangkan aku ada baca satu komen dalam blog tu yang mengatakan rumah tuh dekat dengan wet world..aku tadi dlm bas kiri kanan pandang konon nak cari rumah yg dalam blog tu la..pasal tadi pun mc'd tuh dekat dengan wet world jugak.*haha dan2* :)

OK la sampai sini je kot yang dapat aku bebelkan kita berjumpa lagi di next entry..chaww chin shan :))

@@@

No comments: